Idolerna vill ha mer pengar

Idolerna får 200 kronor om dagen att klara sig på, vilket inte är jättemycket om man ska betala både räkningar, mat och andra förnödenheter. Calle har uttalat sig om detta såhär: "Det har gått upp för en att man är TV4:s lilla marionett, även om man är en stjärna utåt". Även Eddie utrycker sitt missnöje: "Katastrofalt snålt".



Håller ni med Calle och Eddie om att TV4 borde satsa mer på idolerna? Eller borde de kanske vara nöjda med vad de får när de faktiskt fått möjligheten att medverka i Idol?

Permalink Kändissnack Kommentarer (65) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Anonym

är trött och jääättehungrig nu så får se vad jag känner för när jag kommer hem, kanske blir nåt annat än gym hehe.. ska du göra då?

Postat av: JESSICA

tack=)

Postat av: josefin

det är om jag inte räknar fel 12000 i månaden, och det är mer än en student får... man klarar si rätt långt på det...

Postat av: Emma

Det blev fruktsallad :P Kände mit otroligt nyttig där. För nyttig, så imorgon blir det chips. Cravings cravings :P

Postat av: Lilla K

För lite pengar tycker jag!

Postat av: Emma

Jag håller med!!! dom borde få mer pengar!!!!



men hur mår du??? jag undrar bara om du undar!

Postat av: L i n n e a s b l o g g ♥

Det låter rätt lite, men det är väl egentligen ganska mycket, 200/dag blir ju rätt mycket per månad, iaf mer än studiebidraget på 1050 kr som jag får haha :)



sv: tack så jättemycket! :)

Postat av: Tess

Det blir väl cirka 6000 kr i månaden det...Jag vet folk som är sjuka som har mindre och de har räkningar de också samt medicin- och läkarkostnader. Men men...alltid finner folk nåt att gnälla om.

Postat av: anna

alltså om man har en egen lägenhet där hyra ska betalas osv så är det ju skitlite pengar!

Postat av: tvillingmamman

jaa, du kanske borde vara med och tävla? :D



gud vad snålt av tv 4, 200 kr räcker ju knappt till mat!

Postat av: Caroline

Alltså, det beror ju helt på hur man tänker. Det är ju ca 6000 kr i månaden, och dessutom är det ju inget jobb de har. Jag själv är student på universitet/högskola och har ca 7000 kr i månaden, och mer än hälften av det är lån. Jag vet hur det är att leva ganska skralt, så på sätt och vis ska de inte klaga eftersom det inte är ett arbete. De har valt själva att vara med.

Postat av: Penny ♥

asså, beror väll på. De får väll aningen svårt att kunna betala räkningar´(som du nämde) m.m .. men samtidigt så får de u chansen att blim kända o käna MKT så.. Men lixom:

200kr x 1månad = ca 6.000kr så njea, tkr de kan sluta klaga. De får ju en chamns som inte alla får lixom ..

Postat av: Anonym

bra blogg:D

Besök gärna min med ;D Underhållande och intressant om jag får säga själv:)

http://www.hannahericson.blogg.se

http://www.hannahericson.blogg.se

Postat av: hannu

med tanke på att de får boende och mat (antar det?!) tycker jag 200 är överkomligt. helt klart..

Postat av: J E S I (jesi.blogg.se)

de är väl med för att lyckas i musikbranschen? då får de väl stå för lite själva ..

Postat av: Jossi

Som någon skrev : det är ca. 6000 i månaden. Och dom får bo på hotell "gratis" , right? (antar att tv4 betalar det) Ganska bra med pengar tycker jag.

Dom har ju dessutom valt själva att medverka :)

Postat av: TOVE GUSTAFSSON

SV: hihi tack så mkt! härlig blogg du har! :)

Postat av: Anonym

asså dom är ju där för att tävla inte jobba så varför ska dom få jätte mkr pengar. fast såklart 200 e fett lite. fast jag vet ju inte hur det funkar där men som sagt det e en tävling och inte ett jobb än...

Postat av: sandra

sv: japp, musik är livet! allt bra med dig då?:)

Postat av: /M

För lite pengar, fy!

Postat av: Sofie

Som alla andra säger 6000 i månaden, men sen får vi inte glömma att det är avdrag på skatt. Fast de ska ju inte klaga, de får en chans som ingen annan får :)

Postat av: Frida

TUSEN TACK! himlarns vad glad jag blev av att läsa din kommentar :]

Postat av: Clara

Man borde nog vara nöjd ;-) de blir ju hyfsat kända trots allt.

Vilken Idol är din favorit? :-)



Ha en trevlig kväll, Clara

Postat av: Thessan - Om min musikalutbildning på kulturamagymn, foto och vardag.

Det beror väl på... fast.. de skulle ju kunna fixa att ifall de sköter sig bra på fredagarna får de lite mer pengar^^ haha! En tanke bara.... :P

Postat av: Amanda

sv ja supermysigt är det =)

Postat av: Ida

Nej, korvgryta är helt okej :) som student måste man tänka lite.

Fin blogg du hade! :D



Postat av: sanna

tycker de borde satsa mer på idolerna..

Postat av: Molly

Jag tycker det är lite lite pengar att klara sig på ;s Gillar din blogg :)

Postat av: Alma

Men förlåt? Dem kämpar för att nå toppen, dem ska vara glada över att få något alls.

Hade man sett det så här att dem gick runt och gav demos till folk så hade dem inte fått ett rött öre, här får dem gratis pr :/

Tyvärr..

Postat av: jenn

gud vad lite pengar dom får!!!!! :O



SV; Ja de är de verkligen, men bra är dom också :D

Postat av: Rebecca

tack så mycket! han är min lilla ögonsten :)

Postat av: Eliiin

Jag tkt dem borde vara nöjda ;)



http://writtendiary.blogg.se

Postat av: SANIBO

det är riktigt dåligt,

även fast dom faktiskt är med i idol. jag trodde inte att dom fick betalt alls. men sen börjar man ju tänka på mat och räkningar och allt. det är alldeles för lite 200:- när tv4 drar in så sjukt mycket som dom gör.

Postat av: Eliiin



Jag tkr dem borde vara nöjda ;)



http://writtendiary.blogg.se

Postat av: Anonym

SVAR Haha ;) Då får du väl försöka åka dit snart!

Postat av: Caroline

Svar: ja me, så söta<3

Postat av: AWA

Jag håller med dem! Ge dem mer pengar för i helskotta :O

Postat av: FRAPP

Svar: Du borde verkligen se filmen :) så mysigt med bio!

Postat av: Pia

Det här första gången som jag är inne på din blogg och jag måste bara säga fan vad grym den är!! :D

Postat av: Tove

Sv: Ah, as mysiga är dom! :D

Postat av: katariina

jag tycker så hära. de har valt själva att vara med, då får de nöja sig med e dom får och även betala med sina egna, om dom hu har några då.

Postat av: Lejla

kolla in min blogg :) ! jag säljer kläder för bra priser :)

Postat av: Sidney The Singer

Jag tycker det är lite lite.. eftersom dom ändå är tvprofiler så borde dom tjäna mer tycker jag!

Postat av: ANNA

Får de inte hotell och sånt betalt också?

Tycker iaf att 200kr om dagen är en rimlig summa. De är ju trots allt bara tillfälligt, dessutom kunde de lika gärna inte fått någonting alls.

Postat av: Dianas fotoblogg

sjuuukt snålt, verkligne ! och med tanke på TV4s miljonbeloppsinkomster för varje program funderar man ju lite över vart fan alla pengar tar vägen.. :O dååligt!

tackkkar haha ;D

Postat av: Joachim

Jo eftersom de inte har tid att jobba på dagen och så, eller vad jag har förstått kan de väl inte jobba med sina vanliga jobb alls? Rätta mig om jag har fel! Men jag tycker det verkar sjukt, känns omöjligt att klara sig på ca 6000 kr i månaden om man är själv och ska betala hyra som säkert minst går på 3000 och sen mat och annat på det..

Postat av: N A T H A L I E ♥

jag tycker att du har rätt !

Postat av: Anonym

Förbluffande att de kan bluffa så extremt!!!



http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/utrikes/article6038674.ab



http://alexandramarias.blogg.se

Postat av: Jengan

jag tycker de ska vara nöjda! 1400 i veckan! :O

Postat av: beckasss

Vadå betalar dom räkningar? :O

Postat av: Anonym

sv: jaa verkligheten är verkligen en bitch ibland! men man kan alltid välja mellan att ge upp eller fight the bitch back ;) haha.

Postat av: Anonym

sv: jaa verkligheten är verkligen en bitch ibland! men man kan alltid välja mellan att ge upp eller fight the bitch back ;) haha.

Postat av: AnnaWK

Ja det gick ner utan problem. Så det blir nog fler besök på det fiket :)

Postat av: Bam Bam

Asså att vara artist är ju ett jobb och dem får ju liksom jobba för att ta sig uppåt. Det är ju inte så att dem glider på en räkmacka. Så jag håller med vissa om att det är för lite pengar.



Suverän blogg du har föresten :D

Postat av: J V H

För mig är 200 kronor om dagen mycket pengar, men kanske inte om man ska betala sin egen mat och sådant. Jag tycker att de borde få minst 500.

Kram

Postat av: bambi

jag har aldrig funderat på det! vad konstigt att de inte får mer - men samtidigt så får de världens chans ju. fast kul att behöva hoppa av för att man måste hem och jobba så man inte blir vräkt? :S

Postat av: molly

nej, det tycker jag är snålt. när de väl är i idol kan de väl få behandlas som lite stjärnor? =)

plus om de ska betala räkningar, hyror m.m blir det en hel del! för snålt! bu!

Postat av: Anonym

Nej inte för snålt alls! När de vunnit Idol, sålt sina skivor och fortfarande hänger kvar i "hetluften" efter ett år. Och då fortfarande bara får 200 i veckan då är det snålt. Men just nu är de bara vanliga människor som jagar efter sina drömmar.

Postat av: sofie

SANT, dom förtjänar mer pengar! Hur många miljoner vinner inte Tv4 på sina Idoler. Men samtidigt får Idolerna skjutts in i Musikbranshen. Det är som i skolan. Man gör ett "jobb", får extremt lite betalt, får ett ett mycket bättre jobb, får mycket betalt



GRYMT bra blogg förresten! Du har jämt så bra "tänka till" ämnen :D

Postat av: BabyMamaDrama - by Caroline

Hej! fin blogg!!!

ska vi följa varandra på bloglovin?



För ny musik kolla också gärna in: http://coolwhateva.blogg.se/

Postat av: paulina

jag tycker allt att dom klarar sig, de är ju ändå 12000 i månaden ca ;)

Postat av: Linette

Nej men varför skulle de få betalt överhuvudtaget..

De är ju där för att bli artister, inget de redan är. Och ja de får ju bo på hotell och så under tiden antar jag. Vill de gärna bli idoler så borde det ändå vara värt att ge upp lite för drömmen ?!! De är ju ändå där frivilligt!

Postat av: steVe

knaaaaaaas haha vafan va sick. 200 spänn vafan ska man göra med det?

Postat av: steVe

knaaaaaaas haha vafan va sick. 200 spänn vafan ska man göra med det?

Postat av: Elin

dom får väl nöja sej, tvivlar på att dom flesta (dom eju typ 16-20 hela bunten) inte har hjälp, vi studenter får ju bara 1000 i månaden å bor man då på internat å får bidrag får man 2300 för hyra osv(ska väl tillägga att hyran är på ca 3500-4000 i månaden att csn sen är puckade å vägrar betala för att de finns närmare gymnasier, sen att dom har skyhöga poäng å man inte kommer in där skiter dom i



så dom får väl stå ut, de klarar dom väl, alla andra musiker kämpar ju, inte bara dom iofs


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback