Intervjudebut - Skönhetsideal

Först ut i min nya kategori "Intervjuer" är en kille som heter Christian. Jag har intervjuat honom om Skönhetsideal och han har svarat väldigt utförligt på frågorna han fick. Här är alltså en killes syn på skönhetsideal:

Vad är det första du tänker på när du hör ordet "skönhetsideal"?

Svar:
När jag hör ordet "skönhetsideal" tänker jag på hur man "ska se ut". Jag ser en mall framför mig, som man måste passa i för att se bra ut. Gillar inte ordet riktigt och tycker att de gått lite för långt. Tjejer ska vara smala, långa, ha stora bröst bla bla bla! Killar ska vara långa, vältränade, ja du fattar? Som sagt, tycker det är överskattat! Klart att man ska få bry sig om hur man ser ut och att vilja se bra ut, jag tar tex. inte på mig vilket plagg som helst och bryr mig om hur jag ser ut osv. Men det får inte gå till överdrift så att säga.
 
Hur påverkas du som kille av dagens skönhetsideal?

Svar:
Som jag skrev lite innan, vi killar ska vara starka, ha megastora muskler och vara "långa" som är så himla populärt. Jag är nog nästan raka motsatsen mot detta, är inte särskillt lång och inte särskillt vältränad. Jag är nog rätt normal, om det nu går att vara. Jag är nöjd med hur jag ser ut och kan tex. inte ändra på min längd som jag kan på min kroppsbyggnad, man får helt enkelt ta det man har och gilla läget!
 
Finns det något positivt med skönhetsideal eller är det bara negativt?

Svar:
Jadå, positivt är att man får ett snyggt yttre, men man kan vara snygg på andra sett också. Tex. genom att vara en jävligt cool tjej/kille! Man är som snyggast då man inte är medveten om sin skönhet och när man bara är sig själv och går sin egen väg! Hörde på stan i Halmstad en gång när 2 tjejer och 2 killar snackade och när jag tjuvlyssnat på dessa ett tag så fick jag reda på att om man ser bra ut, är man lycklig och mår bra. Liksom? Va? Fattade inte riktigt hur dom såg på de, men tydligen tycker endel såhär och det är helt okej att tycka så, men jag har bara inte samma åsikt. Negativt är att endel kanske inte kan uppfylla dessa krav (mått, utseende, styrka mm) och kanske då känner sig sämre för detta och det är ju allt än bra! Detta är ett känsligt ämne, svårt att svara på och det finns tusen, miljoner svar och tankar beroende på vems mun de kommer ut ifrån.
 
Nämn någon som du tycker är en förebild för ett hälsosamt skönhetsideal?

Svar:
Svårt att bara nämna någon så, men Tove Styrke som är med i årets upplaga av Idol är vad jag tycker en skönhet, för hon är sig själv och inte som alla andra, och har ju inte de typiska skönhetsidealen och är ändå skitsöt! Likadant Agnes Carlsson! Ingen av dem är särskillt lång, de är inte trådsmala och ingen har fixat någon kroppsdel (skönhetsoperation) bara för att bli "lite smalare" tex. De är äkta på något sett dom två!
 
Vad skulle du vilja säga till de människor som mår dåligt över att de inte passar in i ramarna för vad som är vackert?

Svar:
Titta på de du har istället och försök att vara nöjd med detta! Försök att hitta positiva saker som du faktiskt är nöjd med. Tänk att du är unik och att ingen annan ser ut som dig! Inse hur tråkiga de som "passar in i ramarna" ser ut och känner sig? De ser exakt likadana ut, hur skoj är de på en skala från 1-10? Inte coolt alls!


TACK FÖR DIN MEDVERKAN, CHRISTIAN!

Vill DU bli intervjuad? Maila mig då på: [email protected]

Permalink Intervjuer Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Best Of Christian

Sådär ja!

Postat av: Louise

de e typ fullbokat överallt.. så du får nog skynda dig o hitta plats:P

Postat av: Elin

skitbra, håller med honom, är så trist med klonerna man ser i tunnelbanan å så, visst lite roligt å driva me dom men man ska va den man e

Postat av: emma

Kikar in^^


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback