Intervju - Självförtroende

HUR STÅR DET TILL MED SJÄLVFÖRTROENDET?
Behöver det kanske boostas lite?


Jag har intervjuat en kille som är insatt i ämnet, nämligen Garbomannen:



♦ Vad är ett "bra självförtroende" för dig?
Svar:
För mig är det att man inte tar år sig för mycket om vad andra tycker och tänker om en själv. Man tror på sig själv och låter ingen annan påverka det negativt. Man vågar sticka ut bland mängden! 
 
Har du några knep för att få bättre självförtroende?

Svar: Försök se det positiva i det mesta och på så sätt bli likadan själv, då tänker man inte lika enkelt på allt det jobbiga och svåra som finns runt omkring i vardagen utan tar det mesta enkelt bara. Det är lika med självförtroende. Ignorera och försök så gott du kan att bara att strunta i det elaka eller nedtryckande som skrivs eller sägs om dig. 
 
Vad tror du är de vanligaste själen till dåligt självförtroende?
Svar: Det tror jag är om man inte har riktigt bra vänner som uppmuntrar och ser det positiva i en själv. Om man inte har någon som stöttar och förutom en själv säger hur bra man är och liknande glömmer man väldigt lätt bort det och fokuserar på annat och tänker på det negativa. 
 
Har du haft dåligt självförtroende någon gång?
Svar: Ja det har jag. Men sen jag började blogga och känna den respons osv. jag har i nuläget (bland mycket annat) och med bra vänner och familj runt omkring mig har det vänt och bara blivit bättre. 
 
Vad vill du säga till de med dåligt självförtroende?
Svar: Skaffa er en bra blogg, haha nejdå! Men skriv och känn hur andra blir intresserade som exempel av att höra om er själva och det ni skriver om. Det ger både bekräftelse och självförtroende på en väldigt hög nivå många gånger - enligt mig själv! i andra fall försök fokusera på det man är bra på, och se det positiva istället för det negativa och det man har istället för det man själv tycker fattas, om det finns något.

Tack Garbomannen för din medverkan!

Vill DU bli intervjuad - maila mig: [email protected]

Permalink Intervjuer Kommentarer (64) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Katja

Hehehe :)

Postat av: Charlotte

Tack :)

Postat av: joel

haha gott.. vems blogg va det ?... låter lite spennande...men du har iaf en bra blogg ska du veta..:D

Postat av: Frida

Tack :) snäll du är

Postat av: Trixie

ja det gör vi ;D

Postat av: simone

Vilken bra intervju, bra gjort! :)



sv: Jo, det öser regn, hallelujah!

Postat av: Ayla

Jepp :)



Vad roligt med intervjuer, brukar du göra det ofta, ser nu att du har en hel kategori, ska kika lite :D

Postat av: joel

Vaaa tål du inte de :O hur kommer det sig.. ? det e ju klsrt ingredienserna ..

Postat av: anna - live my life.

Ja :) en äldre film... väldigt gripande!

Postat av: Lina

nu i väntan på att jag ska komma på vad jag blir stor, så är jag timanställd inom vården. Jobbar mest natt, så jag har helg till 20:45 på onsdag :)

Postat av: joel

meen ... o nyttigt e så såå gott.. hahah

Postat av: Amanda

sv: okej :) jag sitter hemma och myser

Postat av: Lina

nä, eller hur! jag pluggade 4 år på högskolan till gymnasielärare, men så kom jag på att jag inte alls ville bli det.



inte lätt att veta inte...

Postat av: eм!

sv:

tack tack :D ! Jag med :)

Postat av: nathalie

Den var superb. Smakar jul! =)

Postat av: Lina

ibland blir jag helt säker på vad jag vill bli, då tror jag stenhårt på den idén i två veckor, sen ändrar jag mig igen, hehe.



du då? någon fundering som känns bra längre än fjorton dagar? :)

Postat av: Charlotte

Jo absolut. Själv då?

Postat av: nathalie

Svårt att förklara, den smakar typ kanel, kardemumma och pepparkaka på samma gång. Prova! :D

Postat av: Lina

haha! ja, men det är ju så sjukt. Ena dagen så tänker man att "ja, men psykolog vore ju trevligt", sen nästa "ja, men skogshuggare är ju säkert kul". Eller ja, inte just dom yrkena, men dom jag tänker på är iaf inte ett dugg lika varandra, då blir man ännu mer förvirrad :/

Postat av: Ellis

haha själv har man inget o vakna till :P

Postat av: Sofie

jag har många! men jordgubb, chai, forest fruit :) du då?

Postat av: EEMELIE

haha, det var kul oxå! :D

Postat av: - Alexandra!

Jag håller helt med! Riktigt bra det där tycker jag.



sv: Åh, tack för tummen! :D

Postat av: amanda janson

haha ja det är ju de:D

Postat av: Amanda

sv: ja vädret gör att man vill vira in sig i en filt och mysa med popcorn och en film ;D

Postat av: sara

sv: visst är den :) haft en bra start på veckan?

Postat av: sofie

SV: Jo tack de är bra, är sjuk men annars är det bra. Hur är läget med dig då?



Vilken bra intervju! han har rätt på många punkter :)

Postat av: Ellis

Tack gulligt av dig men läraren svarade inte.. :O



Nää ingenting, varken jobbar eller har tider o passa so jag sover till typ 1 varje dag haha...

Postat av: Lina

haha, ja fick du en idé nu? du kanske ska googla och kolla om det finns någon lämplig skogshuggarutbildning ;)

Postat av: Ayla

Det är bara bra idag, måste bara komma igång med plugget, har gjort massa annat nu men ska börja snart..



själv då?

Postat av: Tess

Hihi tack :)

Postat av: EEMELIE

kul att du intervjuar folk på bloggen! :)



haha yes, och roligare blev det:d

Postat av: Olivia

sv: läget är bra, dock lite tråkigt med ösregn här i umeå.. hur är det själv? :)

Postat av: Olivia

sv: läget är bra, dock lite tråkigt med ösregn här i umeå.. hur är det själv? :)

Postat av: Elina

Härligt :)

Jo det är bara bra

Postat av: Ewezi

Sv: ja visst är de söta ^^!

Hur har din Måndag varit då?

Postat av: Yrla Virvla Virvelflicka

Sv: hahah skojja inte :P

Postat av: Sofie

hihi okej :)

Postat av: simone

sv: Jo, jag är typ som en mosad anka. Inte pigg ^^ Vad har du för dig?

Postat av: Tobias

Trevligt :) Jag pluggar körkortsteori, tar körkort just nu :D

Postat av: EEMELIE

haha yes!

allt är bra med mig :d

med dig?

Postat av: Madeleine Larsson

Sv: det är ju tok bra det :)

Jag har nyss duschat och ska dra till jobbet nu =)

Du då ?

Postat av: Lina

härligt! stövlar och flanellskjorta, man kommer ju liksom aldrig behöva gå upp på morgonen och fundera över vad man ska ha för kläder på sig på jobbet ;P

Postat av: Sofie

SV: Jo, är rätt trött jag med, känner att hösten börjar suga musten ur än. :P



Så lite så :)

Vad har du för dig då?

Postat av: DialaAmeliaSaleh

SV: tack så mycket:) själv är jag inte helt nöjd men brist på bilder ! haha

Postat av: Ayla

Pluggar Personalvetarprogrammet på Örebro Universitet! Vad gör du för något då?

Postat av: Linnea

Jag var pigg och alert imorse, nu är jag helt slut! Men en bra dag har det vart! Hur har din dag varit? :)

Postat av: Helena

NY tävling i min blogg, jag lottar ut två vinster :)

Postat av: A.C

hehe..tack:)



haft en bra dag?:)

Postat av: JOSDIL

ett bra inlägg!



sv: tack så mycket :D

Postat av: Elina

Han är en blandras men ser ut som en schäfer :P

Postat av: Mikaela Pettersson =)

sv: jooda, klart jag hade :) sj ? :)

Postat av: Ellis

Rejäla sovmorgonar och somnar nog strax efter 2 - blir uttråkad och somnar ahahaha ingen är ju vaken!



jobb? näää inte ännu haha.. msåte ta ut fingret ur röva bara.

Postat av: Anonym

sv: vad snackade vi om? är lite glömsk xD

Postat av: Amanda

hej kolla in min blogg jag har en tävling där och föresten älskar dig och din blogg vad har du för tema

Postat av: Elina

Aha ok :) Nice!

Det än en han, och han är en blandning mellan schäfer/collie/golden retriver :)

Postat av: sara

sv: okok. hah gnu, det är första ggn jag hör någon säga att man är trött som en gnu ;)

jo rätt bra. men hoppas du blir piggare snart då :)

Postat av: Ellis

Hahah jag fruktar min email nu! :O Mailade läraren ...

Postat av: Elina

Hehe, tack :)

Postat av: Amanda

med tema du har svart mört tema okej men är du med i min tävling

Postat av: Amanda

med tema du har svart mört tema okej men är du med i min tävling

Postat av: Hittabloggen.se

Hej här är ett tipps till alla som bloggar och som vill nå ut till fler läsare.

Gör som Sveriges bästa bloggare gör, registrera din blogg på Hittabloggen.se, den nya sökmotorn för bloggar!



Det är helt gratis att registrera sig och du kommer att få fler besökare till din blogg, så vi rekommenderar dig att göra det redan nu!



Följ länken, och på några sekunder är du också med: http://www.hittabloggen.se/user/new



Registrerar du dig NU och anger kampanjkoden: kredit, så ger hittabloggen dig 500 krediter så att du kan göra extra reklam för din blogg!

Postat av: m a l i n

sv: ja, det tycker jag också !

strålande, hur mår dusjälv ?:)

Postat av: nathalie

Jaa gör det ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback